Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lukijalta | Yhteydensaanti ikääntyneiden asiakasohjaukseen

Heli Hassinen kirjoitti Uudessa Lahdessa (2.2). mielipidepalstalla ongelmistaan ikääntyneiden asiakasohjauksen palvelussa. Hassisella oli ollut ongelmia virkailijoiden tavoittamisessa sekä laskun maksamisessa.

Ikääntyneiden asiakasohjaus vastaa yli 65-vuotiaiden sosiaalipalvelujen neuvonnasta, palvelutarpeen arvioinnista, päätöksenteosta ja seurannasta. Ikääntynyt asiakas tai hänen omaisensa voi olla yhteydessä palveluneuvontaan joko puhelimitse, sähköisiä kanavia käyttäen tai käymällä fyysisesti Lahden palvelutorilla. Palvelua voi myös hakea täyttämällä hakemuslomakkeen. Palvelupolku lähtee käyntiin asiakkaan ensikontaktista neuvontaan, eikä asiakasta ohjata soittamaan eteenpäin.

Säännöllisten vanhuspalveluiden tai sosiaalityön piirissä olevalle asiakkaalle määritellään omatyöntekijä ja sovitaan yhteydenpitokanava. Pyydämme anteeksi Heli Hassiselta yhteydenpidossa koettuja ongelmia.

Jos asiakas on tyytymätön ikääntyneiden asiakasohjaukseen tai muihin Päijät-Soten palveluihin, toivomme hänen antavan palautetta verkkosivuillamme olevan palautekanavan tai kirjallisen palautelomakkeen kautta. Jos asiakas on tyytymätön palveluun ja kohteluun, hän voi tehdä sosiaalihuoltolain mukaisen muistutuksen.

Jos tyytymättömyys koskee asiakkaan saamaa päätöstä, voi päätöksessä olevan ohjeen mukaisesti tehdä oikaisuvaatimuksen. Lehden mielipideosastolla emme valitettavasti voi ottaa kantaa yksittäiseen henkilöön kohdistuvaan asiaan.

Tulosaluejohtaja, ikääntyneiden asiakasohjaus, Päijät-Sote