Lukijalta

Lukijalta

Kirjeitse vastaaminen retuperällä

Kirjoittaja haluaa asioida viranomaisten ja yritysten kanssa perinteisen postin välityksellä, mutta on joutunut pettymään kokemuksiinsa. Kuva: Pirjo Kamppila

Tässä muutama taho, jotka eivät vastaa asiakkaan tiedusteluun epäselvissä tapauksissa: Kela, Ellos, Klarna, ulosottovirasto, Posti. Nämä ovat esimerkkejä, ja on paljon muitakin. Kela on ainoa, joka syyttää postia, kun kirjeet eivät tule ajoissa. Kelalla kun kestää päätöksien teko 3–4 viikkoa.

Kaikilla ei edelleenkään ole nettiä, enkä sitä edes ota. Haluan päätökset postitse. Jos en saa kyselyihin vastausta, niin laskut esimerkiksi jää maksamatta. Kun he eivät vaivaudu vastaamaan. Eihän kukaan maksa esimerkiksi laskuja, joissa on väärät, aiheettomat kulut.

Se vain on vaikeaa selvittää, jos tahot eivät vastaan. Esimerkiksi Launeella eräs kotihoidon palvelutuottaja laskuttaa olemattomista asioista.

Olen odottanut selvitystä kolme kuukautta. Se on luvattu, mutta ei täytetty.

Turhautunut

Suosittelemme